Kierownik działu: Marek Godlewski
tel. (86) 275 89 48, fax 86 275 89 51
Sekcja realizacji zamówień publicznych oraz organizacji zaopatrzenia i usług zewnętrznych:
Sekcja organizacyjnego wsparcia usług
tel. (86) 275 89 44
Sekcja organizacji imprez i utrzymania majątku PODR:
Zadania realizowane nieodpłatnie:
- prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z administrowaniem pomieszczeniami biurowymi gospodarczymi, środkami transportu urządzeniami i sprzętem w siedzibie ośrodka doradztwa i zespołach doradztwa,
- organizowanie przeglądów, konserwacji i remontów budynków, maszyn, pojazdów, mebli oraz innego majątku,
- zaopatrzenie w przedmioty, materiały i sprzęt zgodnie z potrzebami mającymi pokrycie w planie wydatków,
- prowadzenie zleconych przez Dyrekcję postępowań o zamówienia publiczne,
- prowadzenie gospodarki transportowej a zwłaszcza,
- koordynowanie zabezpieczenia potrzeb transportowych ośrodka doradztwa,
- prowadzenie właściwej eksploatacji pojazdów,
- organizowanie pracy kierowców,
- prowadzenie dokumentacji,
- zabezpieczenie czystości, ładu i porządku w administrowanych pomieszczeniach i otoczeniu ośrodka doradztwa,
- organizowanie zabezpieczenia podległego mienia,
- organizowanie pracy Ośrodka Szkoleniowego wraz z kuchnią, portiernią,
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie czasu pracy kierowców i recepcjonistek,
- organizowanie pracy kotłowni zakładowej,
- współpraca z Działem Systemów produkcji rolnej, standardów jakościowych i doświadczalnictwa w zakresie obsługi potrzeb związanych z prowadzeniem doświadczeń polowych i prowadzenie gospodarstwa rolnego,
- przygotowywanie inwestycji i prac remontowo-budowlanych,
- sporządzanie kalkulacji kosztów podejmowanych działalności,
- sporządzanie sprawozdawczości w zakresie właściwości działu, naliczanie i wnoszenie stosownych opłat,
- rozliczanie usług doradczych świadczonych przez PODR w Szepietowie zgodnie z przyjętymi zasadami,
- współpraca z innymi działami przy zawieraniu umów w sprawach dotyczących działalności nadzorowanych przez Dział Administracyjno – Gospodarczy,
- analiza i opiniowanie merytoryczne faktur, rachunków w zakresie spraw administracyjno – gospodarczych nadzorowanych przez dział,
- współpraca z Działem Księgowości w przygotowaniu planu finansowego ośrodka doradztwa w zakresie działalności gospodarczych nadzorowanych przez dział,
- prowadzenie małej poligrafii, druk wydawnictw ośrodka doradztwa. Współpraca w tym zakresie z Działem Metodyki Doradztwa Szkoleń i Wydawnictw. Zabezpieczenie organizacyjno-gospodarcze imprez targowo wystawienniczych,
- odpowiedzialność za organizację i funkcjonowanie Centrum Innowacji Rolniczych. Koordynacja całokształtu działalności Centrum we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi ośrodka doradztwa,
- współpraca z kierownikami innych działów i zespołów doradztwa w zakresie właściwości działu,
Usługi realizowane odpłatnie:
- prowadzenie spraw związanych z zarobkowym wykorzystaniem i udostępnianiem pomieszczeń i innych składników majątkowych,
- świadczenie na bazie Ośrodka Szkoleniowego usług hotelowych i gastronomicznych
- organizowanie imprez targowo-wystawienniczych,
- świadczenie usług transportowych,
- realizacja zewnętrznych zamówień poligraficznych,
- sprzedaż artykułów z działalności gospodarczej,
- sprzedaż środków do produkcji rolnej (nasion, nawozów, środków ochrony roślin i innych środków i surowców).
Współpraca przy realizacji zadań z:
- organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego,
- Podlaską Izbą Rolniczą,
- Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa,
- Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
- Państwową Inspekcją Pracy,
- Strażą Pożarną,
- SANEPID-em,
- Stacją Chemiczno-Rolniczą,
- Instytutem Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa w Puławach,
- Instytutem Hodowli i Aklimatyzacji Roślin w Radzikowie,
- instytucjami i firmami zajmującymi się produkcją i dystrybucją maszyn i narzędzi rolniczych, nawozów, pestycydów i innych środków do produkcji rolnej,
- instytutami i instytucjami zagranicznymi podobnym profilu działalności.