Elektroniczny system Urzędu Skarbowego, czyli e-Urząd Skarbowy, to serwis, w którym klienci Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) szybko, łatwo i kompleksowo załatwią swoje sprawy podatkowe.
Przypominamy, że zaświadczenia wydawane przez e-Urząd Skarbowy są obowiązujące i traktowane na równi z papierowymi wersjami zaświadczenia.
Klienci za pośrednictwem serwisu mogą wystąpić o wydanie zaświadczeń:
- zaświadczenia o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych
(ZAS-DF);
- zaświadczenia o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na
ubezpieczenia wykazane w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DFU);
- zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości (ZAS-W)
Zaświadczenia wydawane w e-Urzędzie Skarbowym są kwalifikowane pieczęcią elektroniczną Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, co oznacza że są autentyczne i powinny być traktowane na równi z dokumentami papierowymi czy elektronicznymi, podpisywanymi przez pracowników urzędów skarbowych.
Zaświadczenia podopisywane kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną szefa KAS pracownicy jednostek nadzorowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi mogą zweryfikować na stronie gov.pl i w ten sposób potwierdzić ich autentyczność.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.
https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/
Katarzyna Olszewska